Velkommen til AAB Afdeling 14.
Afdelingen består af 245 lejemål samt 2 erhvervslejemål beliggende:
Edvard Griegs Gade 2-28
Bellmans Plads 32
Bellmansgade 34-44
Sibeliusgade 11-29
Hjemmesiden er fortrinsvis tiltænkt ejendommens beboere.
Vi henviser til Boligforeningen AAB´s hjemmeside www.aab.dk hvis du vil have yderligere informationer. |
Nyhedsbreve vil ikke blive omdelt i samme omfang som tidligere år. I stedet vil nyheder løbende blive annonceret her.
|
19-04-2024 |
I henhold til Boligforeningen AAB’s vedtægter §14 indkaldes til ordinært afdelingsmøde
Onsdag den 24. april 2024 kl. 19:00
Edvard Griegs Gade 4, Selskabslokale
Beboerforslag som skal behandles på mødet
Foreslag er modtaget og indgår nu i mødedagsorden.
Hele indkaldelsen findes her /Afdelingsmøder
|
26-03-2024 |
I henhold til Boligforeningen AAB’s vedtægter §14 indkaldes til ordinært afdelingsmøde
Onsdag den 24. april 2024 kl. 19:00
Edvard Griegs Gade 4, Selskabslokale
Har du forslag som skal behandles på mødet?
Hvis du har forslag, som du ønsker behandlet på afdelingsmødet, skal bestyrelsen modtage det i god tid inden og senest 14 dage før mødet, dvs. senest den 10. april 2024. Forslaget sendes til ejendomskontoret Edvard Griegs Gade 2.
Du skal begrunde dit forslag, og hvis det medfører en udgift for afdelingen, skal prisen så vidt muligt oplyses i forslaget, så den er kendt, inden der træffes en beslutning om forslaget.
For at et forslag kan vedtages, skal det indeholde:
- Oplysninger om forslagsstiller (navn og adresse)
- En beskrivelse og motivering af forslaget
- Evt. økonomiske konsekvenser
Hele indkaldelsen og skabelon til foreslag findes her /Afdelingsmøder
AAB indsamler, anvender og beskytter persondata i overensstemmelse med Boligforeningen AAB’s persondatapolitik. Læs mere på aab.dk/persondata
|
13-03-2024 |
Der er udsendt varmeregnskab for 2023. Der er observeret fejl i "Reduktion for udsat beliggenhed" for nogen.
Spørgsmål eller bemærkninger/indsigelser til jeres eget varmeregnskab skal stilles til
AAB Beboerøkonomi
Åbningstider for telefoniske henvendelser
Vores telefoner er åbne alle hverdage fra kl. 12.00-15.00, undtagen fredag hvor vi har åbent fra 12.00-14.00. Du kan kontakte os på tlf.: 3376 0442.
AAB bankkonto: 3001 3015110325.
E-mail: beboerokonomi@aab.dk
|
19-04-2024 |
Bestyrelsen træffes derfor først næste gang mandag d. 6/5 2024 kl. 17:00 - 17:30.
For mere information om bestyrelsens kontortid se nederst på denne side.
|
27-05-2023 |
Aktuelt budget og tidligere regnskaber og budgetter for afdelingen kan nu tilgændeligt.
De kan findes her
/Økonomi
|
07-05-2023 |
Tirsdag d. 25/4 blev der afholdt ordinært afdelingsmøde her i afd. 14.
På mødet blev der stemt om regnskab, budget og beboerforeslag. Desuden blev der valgt nye bestyrelsesmedlemmer.
Beretningen fra bestyrelsen og et referat (inkl. rettelsesblad) fra mødet kan læses her
/Afdelingsmøder
|
15-11-2023 |
Nyhedsbrev
Nyhedsbrevet for efteråret 2023 kan nu læses her
/Nyhedsbreve
Læs fx. om de større tiltag, der blev gennemført og igangsat i for efteråret 2023.
|
10-03-2024 |
Afdeling 14 har nu indført kollektiv råderet vedr. nye køkkener, så der kan søges om nyt køkken, og lånet dertil tilhører lejemålet i stedet for lejeren.
Lånet er over 15 år og der er hvert år maks 10 lejligheder der kan benytte dette.
Læs mere here /Råderet
|
12-02-2023 |
I 2023 går AAB i udbud med rengøringsydelser på tværs af hele Boligforeningen AAB.
Aftalen vil blive obligatorisk for parlamentariske afdelinger. I februar måned inviteres der på markedsdialogmøder. Ved møderne vil vi møde nogle af de leverandører, der påtænkes at give tilbud.
|
12-02-2023 |
Boligforeningen AAB's organisationsbestyrelse har godkendt et samarbejde mellem AAB og TDC Net om etablering af fiberløsninger i AAB's afdelinger.
Afdelingen har ingen udgifter i forbindelse med etablering eller drift af fiberen i afdelingen.
TDC Net og administrationen arbejder på at lave en udrulningsplan, som vil blive udsendt til alle afdelinger.
|
14-02-2024 |
AAB er forsat i dialog med Københavns Kommune for at få en godkendelse af typen af vinduer til facaderenoveringen. Københavns Kommune har skærpet vores status som bevaringsværdig bygning. Dette giver store udfordringer med at få byggeriet godkendt og igangsat.
Februar 2024 har København kommune valgt ikke at godkende det valgte vindue til bygningen. Denne gang skyldes det, at vinduesrammen er placeret ca. 12 mm for langt inde fra vinduets forkant og at der er for mange udvendige hængsler på vinduet.
-
Der udregnes nu en ny pris på hvad stadsarkitektens nye krav vil koste for beboerne.
|
11-01-2023 |
TrygFonden har tildelt afdeling 14 en hjertestarter.
|
11-08-2022 |
Beboerappen har været ude af drift, grundet it-udfordringer. Det er nu i orden, så man kan klare bestillinger af service fra appen.
|
04-05-2022 |
https://vasketur.dk/
På denne hjemmeside er det muligt at se om maskinerne er ledige og hvor lang tid, der er til næste ledige tur.
Navn og kode til login er tidligere sendt i brev til hver beboer fra Electrolux.
NB: Skyllemiddel skal aktivt vælges fra på de nye maskiner. Se vejledning på vaskeriet.
|
19-04-2024 |
Referat fra Bestyrelsesmøde mandag d. 11. april 2024 er tilgængeligt.
Dette og referater fra tidligere møder kan læses her
/bestyrelsesmøder
|
12-01-2024 |
Bygningen har modtaget resultatet af sidste års Energiperformancerapport. Rapporten kan læses her
/Bygningen
|
07-05-2023 |
Referat fra det Ordinære Afdelingsmøde tirsdag d. 25. april
Læs om de mange gode beboerforslag. Flere blev vedtaget.
Referat og beretninger kan læses her
/afdelingsmøder
|
27-05-2023 |
Detaljerne om afdelingens økonomi offentliggøres årligt på afdelingens hjemmeside under menupunktet Bestyrelsen.
Regnskaber og budgetter kan findes her
/Økonomi
|
05-11-2021 |
Bygningen har fået udarbejdet en Klimarapport eller "ressourcerapport" fra A4. Rapporten kan læses her
/Bygningen
|
Bestyrelsen træffes kl. 17:00-17:30 den første mandag i måneden. Vi træffes på ejendomskontoret, eller du kan ringe til os på telefon 3929 3481.
Selskabslokalet reserveres og bookes ved henvendelse til varmemesteren i kontortiden.
Ejendomfunktionæren træffes på kontoret/telefonisk dagligt kl. 8.00-8.30, samt fredag kl. 12.00-12.30. Telefon 3929 3481 |
|
|